15.2.25

Στον δρόμο της γραφής ν.6

"Θα ήθελα σε δυάδες να επεξεργαστείτε όλη την ενότητα της Ιστορίας με τον Τρωικό Πόλεμο και να κάνετε κάθε κεφάλαιο σε Μικρό Βιβλίο. Επιλέξτε τους συνεργάτες σας κι έπειτα το κεφάλαιο με το οποίο θα ασχοληθείτε για μία εβδομάδα εντός της τάξης."

Οι δυάδες σχηματίστηκαν γρήγορα. Η επιλογή κεφαλαίου έγινε σχετικά εύκολα. Η εργασία ξεκίνησε την επόμενη ακριβώς ημέρα.





 Το αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε σε τρεις τέσσερις μέρες. 


Μα, δυστυχώς, δεν ήταν το αναμενόμενο. Τι μπορεί να πήγε στραβά; Δε δούλεψαν σε δυάδες; Δούλεψαν! Δε συνεργάστηκαν καλά; Συνεργάστηκαν, αλλά είχαμε απουσίες λόγω ιώσεων, οπότε κάποια βιβλία ήταν ατομικές προσπάθειες. Ήταν πρόβλημα αυτό; Όχι και σπουδαίο. Τότε τι πήγε στραβά;
Μα δεν ξέρουν να κάνουν περίληψη, φυσικά! Σε κανένα βιβλιαράκια δεν ολοκληρώθηκε η ιστορία που υποσχόταν ο τίτλος. Όλες οι ιστορίες έμειναν ημιτελείς, αφού τα παιδιά προσπαθούσαν να αντιγράψουν το κείμενο του βιβλίου της Ιστορίας. 

Μάλιστα. Πάμε να μάθουμε να κάνουμε περιλήψεις. Ας ξεκινήσουμε από κάτι απλό: πλαγιότιτλος σε κάθε παράγραφο κι έπειτα σύνθεση των πλαγιότιτλων. 

Δηλαδή τώρα τι έγινε; Το εργαστήριο δεξιοτήτων καλλιέργησε τις δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, δημιουργίας και ανέδειξε κενό στη Γλώσσα; ΑΚΡΙΒΩΣ. Δηλαδή τα εργαστήρια δεξιοτήτων δεν είναι... "κακό πράμα";;; Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι εξαιρετικό πράγμα! Μακάρι να γινόταν καλύτερος σχεδιασμός για τη δράση αυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: