21.10.24

Προετοιμάζοντας την επίσκεψη στο ΜΝΚ ν.1

Ουδέποτε πήγα σε εκπαιδευτική επίσκεψη χωρίς να έχω προετοιμάσει τους μαθητές και τις μαθήτριές μου για αυτήν. Άλλοτε με τον έναν και άλλοτε με τον άλλο τρόπο τα παιδιά γνώριζαν για το θέμα της επίσκεψης. Φέτος η πρώτη επίσκεψη είναι σε τόπο εξαιρετικά αγαπημένο για πολλούς λόγους. Ωστόσο ο χρόνος προετοιμασίας δεν επαρκεί. 

Θέλοντας όμως να κάνω το καλύτερο δυνατό, χώρισα σήμερα τα παιδιά σε 5 ομάδες και έδωσα από ένα μικρό χαρτάκι με ένα ερώτημα σε κάθε ομάδα. 


Η παρότρυνση ήταν να απαντήσουν με μία μόνο παράγραφο και να ακολουθήσουν σωστή δομή. Η παρότρυνση, φυσικά, πέρασε στη διδασκαλία της έννοιας "παράγραφος" και τη σημαίνει "σωστή δομή" στο πλαίσιο που μπορούν να αντιληφθούν κάτι τέτοιο παιδιά αυτής της ηλικίας. Έπειτα ρώτησα τα ίδια: "Τι πρέπει να προσέξετε καθώς θα γράφετε;" και σημείωσα τις απαντήσεις τους στον πίνακα.

Καθώς τριγύριζα από πάνω τους ενώ εκείνα έγραφαν, παρατήρησα κάποια κοινά σφάλματα στην ορθογραφία και έτσι έμεινα ρωτώντας κάποιους ορθογραφικούς κανόνες και σημειώνοντας τις απαντήσεις στους στον πίνακα. Παρότρυνα να διορθώσουν, μα όπως θα δείτε, ελάχιστες διορθώσεις έγιναν... 


 






 

 







Τα μάτια που κοιτούσαν ανασφαλή επειδή δεν τα καταφέρνουν και πολύ στο γράψιμο, τα ανακούφισα με το "Εσύ ζωγράφισέ μου αυτό που ζητάει, αλλά με μια καταπληκτική ζωγραφιά!". Αυτό θα μπορούσε να αποτελεί μορφή διαφοροποιημένης διδασκαλίας. 





Κι έπειτα ήρθε η μηχανή αναζήτησης πληροφοριών Google στην οποία απευθυνθήκαμε για να δώσουμε τις απαντήσεις στα ερωτήματα που δε γνωρίζαμε. 

Είδαμε ότι ο Καζαντζάκης γεννήθηκε το 1883 και πέθανε το 1957. Είδαμε (και πάθαμε) να βρούμε σε τι ηλικία πέθανε. Εξηγήσαμε τι σημαίνει η έκφραση "ο περισσότερο μεταφρασμένος συγγραφέας παγκοσμίως" και αναφέραμε κάποιους τίτλους έργων του που έχουν μεταφερθεί στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη. Κάποιος ανέφερε ότι έχει δει ένα άγαλμά του στο κέντρο της πόλης μας... 

Στο τέλος επιχείρησα να διαβάσω αποσπάσματα του έργου του και να δείξω εικονογραφήσεις παλαιότερων δευτερακίων μου, μα ήταν ήδη πολλή η πληροφορία και έτσι σταματήσαμε για αύριο. 

"Κυρία, δεν έχουμε κανένα μάθημα για αύριο!" 

"Έχουμε μαθήματα για αύριο;"

"Δεν έχουμε αντιγραφή;"

Σωστά. Γιατί "μάθημα" κάνεις μόνο αντιγράφοντας, πολλές φορές και πολλές φορές λανθασμένα και... ως εκεί. :) Ε, λοιπόν, όχι. Πολύ συχνά φέτος... "δε θα κάνουμε μάθημα" και "δε θα έχουν μαθήματα" για την επόμενη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: