19.10.20

Έντονα έντομα

Η διαδικτυακή συνάντηση, μέσω webex, με τον κύριο Γραμμένο είχε προετοιμαστεί εδώ και αρκετό καιρό. Από πέρσι είχαμε δει κάποιες φωτογραφίες του που απεικόνιζαν έντομα φυσικά μέσω της δικής του δημιουργικής οπτικής. Προσωπικά συμπάθησα έντομα με τα οποία δεν ήμουν και πολύ φίλη... 

Δημήτρης Γραμμένος, "The look"

Ας πούμε... με τούτον τον μάντη (αλογάκι της Παναγίας) έχουμε το ίδιο βλέμμα την 6η ώρα της Παρασκευής... :P ) 

Φέτος διαβάσαμε ένα εξαιρετικό βιβλίο του Φίλιππου Φωτιάδη με τίτλο: "Μπαμπά, μπορούμε να πάρουμε σκύλο αντί για μυρμήγκι;" και, καθώς ο ήρωας, ο Ηλίας, παρατηρεί το μυρμήγκι του στο μικροσκόπιο και το βλέπει... τερατώδες, έκανα τη σύνδεση με τις φωτογραφίες εντόμων του κυρίου Γραμμένου, στις οποίες κάτι τοσοδούλικα εντομάκια φαίνονται μεγαλειώδη, αστεία, επιβλητικά, αθώα, τρομακτικά, ντροπαλά ή ανέμελα. Έδειξα στους μαθητές μου 5 εικόνες διαφόρων εντόμων και, καθώς τα επιφωνήματα και οι ερωτήσεις υπήρξαν ζωηρές, τους είπα ότι θα μπορούσαν να απευθυνθούν στον ίδιο τον φωτογράφο για τις απορίες τους. Επεσήμανα μόνο ότι επαναλήψεις καλό θα ήταν να μη γίνονταν στις ερωτήσεις μας, αλλά και να υπάρχει μια λογική σειρά στη διατύπωσή τους. Έτσι, λοιπόν, αριθμήσαμε 28 ερωτήσεις προς τον κύριο Γραμμένο και κάθε μαθητής ανέλαβε να απευθύνει μερικές, όταν με το καλό πραγματοποιηθεί η συνάντηση. Αλλά για αυτά έχουμε ξαναπεί, εδώ.

Χμμμ... συνάντηση; Εν μέσω πανδημίας; Φυσικά! Αλλά με απόλυτη ασφάλεια: μέσω webex. Και με τα πολλά (άδειες γονέων, προετοιμασία ερωτήσεων, κλπ) το ραντεβού κανονίστηκε για την Πέμπτη 15.10.2020. Όλα έτοιμα! 

Αμ, δε! Εκτός από τις φυσικές απουσίες μαθητών (συμβαίνουν αυτά, δεν πειράζει...), είχαμε και τη μεγαλειώδη απουσία υποστήριξης από την πλατφόρμα webex! Κακό χούι αυτό: να ετοιμάζεις συνάντηση και ΠΑΝΤΑ κάτι να πηγαίνει στραβά. Πολύ κακό χούι! Εκνευρίζει μικρούς και μεγάλους! Και καλά οι μεγάλοι είμαστε και συνηθισμένοι. Οι μικροί; Ευτυχώς ο κύριος Γραμμένος έχει υπομονή και ο κύριος Γιώργος Κουκουσίδης, ο καλός μου συνάδελφος, έκανε εκεί τα... μαγικά του και συνδεθήκαμε μέσω skype. Πώς λέμε... Αθήνα μέσω Ζυρίχης; Έτσι. (Υπουργείο, ακούει ή να τα πούμε πιο δυνατά; )

Συνδέσου, καλό μου!


Η σύνδεση πραγματοποιήθηκε, λοιπόν, με τα πολλά. Και περάσαμε όμορφα, παρ' όλες τις τεχνικές δυσκολίες και την επιστροφή του ήχου και το κινητό που έπρεπε να μεταφέρω από μαθητή σε μαθητή αφενός για να φαίνεται, αφετέρου για να ακούγεται. (Υπουργείο;;; Λαμβάνει;;; ) 

Κατά κοινή ομολογία των μαθητών μου, ο κύριος Γραμμένος κατάφερε να τους κατευνάσει και το άγχος και την κούραση που είχαν υποστεί, όσο εμείς προσπαθούσαμε να συνδέσουμε λαπτόπια, κινητά, δορυφόρους, πλανήτες και δεν ξέρω 'γώ τι άλλο! Κέρδισε τις εντυπώσεις με την ηρεμία του και την καλή του διάθεση. Δημήτρη, ευχαριστούμε ΠΟΛΥ!

 Κι αφού τον ευχαριστήσαμε και κλείσαμε τη σύνδεση... σειρά είχε η γραπτή έκφραση:



Όλες οι καταγραφές εξέφραζαν χαρά για τη σύνδεση και την επικοινωνία και κούραση από τις τεχνικές δυσκολίες. Κανονικά παιδιά δηλαδή. :) Αυτό που κρατάω προσωπικά είναι οι διατυπώσεις για το άγχος τους που πέρασε καθώς η επικοινωνία προχωρούσε και η χαρά του να βλέπουν να πραγματοποιείται ένας στόχος που από κοινού είχαμε θέσει. 
 
Στο σημείο αυτό θα ήθελα για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω από καρδιάς τον κύριο Γραμμένο και τον κύριο Κουκουσίδη για την επίτευξη αυτής της δραστηριότητας.

Σήμερα, 19.10.2020 πραγματοποιήθηκε η επόμενη δραστηριότητα του μικρού σχεδίου δράσης. Αυτή περιελάμβανε δημιουργία εντόμων με πλαστελίνη. Την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές μου με απόλυτη ησυχία, συνεργασία, σοβαρότητα, καλή διάθεση και άψογη διαχείριση του χρόνου τους δημιούργησαν μικρογλυπτά εντόμων ("Κυρία, πόσα πόδια έχει η αράχνη;", "Το σαλιγκάρι είναι έντομο;", "Εγώ έβαλα μάσκα στην πασχαλίτσα μου, όπως εκείνη η φωτογραφία του κυρίου Γραμμένου!", "Κι εγώ έφτιαξα το μυρμήγκι μου να κουβαλάει έναν σπόρο!", "Αυτό είναι μια αράχνη μωρό!", "Το βατραχάκι είναι έντομο;") τα οποία διακοσμούν την τάξη μας μέχρι να... ζωντανέψουν. 
 
Α, μη βιάζεστε! Υπάρχει και συνέχεια!!! ;) 
 
Ζουζούνια
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: