25.9.20

Πετάει... πετάει... Το Γ1!!!!

Νέα χρονιά. Περίεργη, ιδιαίτερη, δύσκολη... ένα σωρό επίθετα να την περιγράφουν. Ένα σωρό επίθετα όχι και τόσο αισιόδοξα. "Εγώ θα κάνω ό,τι μπορώ!" δήλωσα, με το γνωστό πείσμα. Και ξεκίνησα να σχεδιάζω προτάσεις για λογισμικά, βιβλιοαναγνώσεις, διαθεματικά σχέδια δράσεις... "Μα, πώς θα γίνει φέτος να περάσουμε όμορφα; Κομμένη κι η ομαδοσυνεργατική, κομμένες και οι επισκέψεις... εξωτερικών συνεργατών, κομμένα όλα! Πώς θα γίνει;". Κι έρχεται ένα... μυρμηγκάκι και μου φέρνει τα πάνω κάτω. Τι πίστευα; Δυσκολίες; Ε... τόσο απλά, όπως συμβαίνει η θάλασσα! Τι φοβόμουν; "Εγκλεισμό"; Ε, internet connecting people, που λεν και στο χωριό μου. "Θες να υιοθετήσεις ένα κουνέλι;" μια φωνή από το... υπερπέραν. Και να το το μίνι σχέδιο δράσης! 

Με αφορμή το βιβλίο του Φίλιππου Φωτιάδη "Μπαμπά, μπορούμε να πάρουμε σκύλο αντί για μυρμήγκι;" που διαβάσαμε στην Ευέλικτη Ζώνη ξεκίνησε η συζήτηση για τα κατοικίδια. Ή μάλλον... συνεχίστηκε, γιατί είχε ξεκινήσει από πέρσι. Για την ακρίβεια, για τα κατοικίδια έχουμε πει πολλά. Για τα έντομα όμως...;

Και εκεί κόλλησε και το χόμπι του κυρίου Γραμμένου, τον οποίο εγώ λέω "τρελά/ό δημιουργικό άνθρωπο" και νιώθω ήρεμη και μόνο στη διατύπωση αυτή, ο οποίος φωτογραφίζει ζωύφια...

 


"Και το κουνέλι πού κολλάει;" θα μου πείτε. Ε, σε ένα σχέδιο δράσης με υιοθεσία κατοικίδιου... μη μου πείτε ότι δε γίνεται εύκολα η σύνδεση...! ;) ;) Τα έντομα για κατοικίδια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το είπε κι ο Ηλίας με τον... ή μάλλον ΤΗΝ Μίλτο. Κι ο μπαμπάς του είπε ότι ο σκύλος είναι "δύσκολο πράμα"... ε, πιο εύκολο είναι ένα κουνέλι! Αλλά ας μη φτάσουμε ακόμα εκεί. Έχουμε έντομα μπροστά μας. 

Έντομα που θα γνωρίσουμε μέσα από φωτογραφίες. Αλλά κι αφού έχουμε τον ίδιο τον φωτογράφο φίλο και πρόθυμο... εξωτερικό συνεργάτη;;; Να τον αφήσουμε ανεκμετάλλευτο; Ποτέ!  
 
"Δημήτρη, συνέντευξη στην τάξη μου μέσω διαδικτύου, αφού δια ζώσης δεν μπορούμε;" 
"Φυσικά!" 
 
Και εγένετο η αρχή! Ομαδική σύνταξη και αποστολή email (Γλώσσα, Μελέτη) από την τάξη προς τον κύριο Γραμμένο. (Μα πώς συμμετέχουν έτσι όλα, ακόμα κι εκείνα που δε συνηθίζουν να συμμετέχουν;;; ) Χαρά! Μεγαλύτερη χαρά η αποδοχή της πρόσκλησης. 



Και τώρα... Γλώσσα. "Παιδιά, ερωτήσεις για τη συνέντευξη του κυρίου Γραμμένου." Σχεδόν 30 ερωτήσεις σε χρόνο μηδέν! Ανά δύο πρώτα πρώτα (συνεργατικά, αν και μικρές ομάδες) και στην ολομέλεια μετά. Εξαιρετικά. Η περσινή δουλειά με την προετοιμασία της συνέντευξης του εκπαιδευτή σκύλων η οποία δεν πραγματοποιήθηκε λόγω κορωνοϊού, έχει πιάσει τόπο! Σχεδόν 30 ερωτήσεις σε σωστό ύφος, με ελάχιστες επαναλήψεις!!!!

"Παιδιά, πώς σας φάνηκε το μάθημα της Γλώσσας σήμερα;" ρώτησα, αν και ήξερα ήδη την απάντηση. Για του λόγου το αληθές... κάποιες καταγραφές:








Σειρά έχει η προετοιμασία της συνέντευξης. Ποιος μιλάει, πώς, τι λέει, τι θα συμβεί αν ο ομιλητής μάς προλάβει σε κάποιες ερωτήσεις, γιατί οφείλουμε να 'χουμε την προσοχή μας αμείωτη ειδικά τότε; και ένα σωρό άλλα διαδικαστικά. 

Κι αφού θα 'χουν δει ένα σωρό φωτογραφίες... ας φτιάξουν έντομα. Ναι, με πλαστελίνη (Εικαστικά). Και γυμναστήρια εντόμων, όπως ο Ηλίας στο βιβλίο έφτιαξε για τον Μίλτο από ανακυκλώσιμα υλικά (Μαθηματικά, Εικαστικά, Μελέτη). Και μήπως να τα βάλουμε και να "τρέξουν"; Και μήπως να τα φτιάξουμε κι ένα βιντεάκι με την τεχνική stop motion (ΤΠΕ); Και τελικά το κουνέλι; Ε... :) :) :) :) Κι αυτό (Μελέτη, Ευέλικτη, Ενεργοί Πολίτες). :) :) :) :) 


Όταν τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται, χωρίς να 'χουν ανταλλάξει λέξη!


"Γιατί έκανες το κουνέλι υπερπαραγωγή;" η ίδια αγαπημένη φωνή από το υπερπέραν (Σκοποί, στόχοι, ΑΠΣ, ΔΕΠΠΣ, συνεργασίες, δραστηριότητες... Κοτζάμ σενάριο!). 

"Γιατί μπορούσα!", η απάντηση με ύφος σκανταλιάς. Γιατί θέλω να κοιτάω τα μάτια τους σε χρόνο Ενεστώτα και να λέω ότι μαζί μπορούμε να κάνουμε το σχολείο όπως το ονειρευόμαστε!

Πετάει... πετάει... το Γ1!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: