26.10.20

Η καταπακτή

Σήμερα, επέλεξα να δούμε παρέα στο σχολείο την ταινία "Το ξυπόλητο τάγμα". Η ταινία αναφέρεται στην αντίσταση παιδιών κατά τη γερμανική κατοχή. Τη μουσική έχει γράψει ο Μίκης Θεοδωράκης και είναι η πρώτη του απόπειρα σύνθεσης μουσικής για κινηματογράφο. Το ανέφερα στους μαθητές μου, αφού προ ημερών μιλούσαμε για τον μεγάλο μας μουσικοσυνθέτη, τον οποίο δε γνώριζαν... Αφορμή ένα κείμενο στη βιβλίο της Γλώσσας. Μεγάλη αξία η διαθεματικότητα! 

-Παιδιά, τη μουσική έχει γράψει ο Μίκης Θεοδωράκης και είναι η πρώτη ταινία για την οποία έγραψε μουσική! Τον θυμάστε τον Μίκη; 

-Εγώ τον έχω παγιδεύσει στη μνήμη μου! Δεν πέφτει με τίποτα στην καταπακτή!*

*καταπακτή: πόρτα στη μνήμη απ' όπου ξεγλιστρούν και φεύγουν οι πληροφορίες που μαθαίνουμε γενικότερα και στο σχολείο ειδικότερα. Έννοια ορισμένη ενδελεχώς λίγες μέρες πριν...  

-Παιδιά, η μουσική πώς σας φαίνεται; Τι συναισθήματα σας δημιουργεί; Και το φως στην ταινία; Είναι πολύ σκοτεινή, δεν είναι;

-Η μουσική και το φως μάς δείχνουν τη σοβαρότητα της κατάστασης.


Υπερήφανη! 

Υπερήφανη για έναν λόγο ακόμα: οι συνάδελφοι που συνάντησαν αυτές τις μέρες τους μαθητές μου είχαν όλοι να πουν πολύ όμορφα λόγια για εκείνους. :)

Δεν υπάρχουν σχόλια: